Polityka zwrotów
Reklamacje i zwroty
Nie każdy zakup okaże się trafiony. Jeśli produkt nie spełni Państwa oczekiwań i zdecydują się Państwo go zwrócić, poniżej znajdują się wszystkie niezbędne informacje na temat możliwości i procedury zwrotu na https://suwmaster.pl/sklep
Postępuj zgodnie z instrukcją:
1. przygotuj produkt do zwrotu,
2. przygotuj fakturę zakupu,
3. wydrukuj i wypełnij formularz zwrotu,
4. umieść w opakowaniu przeznaczonym do wysyłki: poprawnie wypełniony formularz oraz towar,
5. opakowanie / karton oznacz czytelnie: “Zwrot produktu”,
6. starannie zaklej opakowanie i zaadresuj przesyłkę na: SUWMASTER – Merkel Ireneusz, ul. Wojska Polskiego 36, 43-186 Orzesze,
7. przekaż przesyłkę firmie kurierskiej.
Korzystając z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość oceń stan produktu i jego opakowania. Upewnij się czy towar posiada oryginalne opakowanie i nie posiada cech użytkowania. Więcej informacji o zwrotach znajdziesz poniżej.
Dla Przedsiębiorców:
1. Wyłączenie rękojmi:
Przedsiębiorcom nie przysługuje prawo do rękojmi za wady produktów.
2. Odstąpienie od umowy:
– Przedsiębiorca może odstąpić od umowy z przyczyn leżących po jego stronie, jednak może zostać obciążony karą umowną do 30% wartości brutto zamówienia oraz kosztami transportu zwracanego zamówienia.
– Odstąpienie od umowy nie przysługuje w przypadku towarów nie prefabrykowanych, produkowanych według specyfikacji przedsiębiorcy lub zaspokajających jego zindywidualizowane potrzeby, a także w innych przypadkach wymienionych w regulaminie.
3. Zwroty towarów:
– Przedsiębiorcy przysługuje prawo zwrotu towarów w ciągu 3 dni od dostawy, z wyłączeniem towarów opisanych powyżej.
– Zwrotom nie podlegają towary używane, uszkodzone, zmontowane i następnie rozmontowane, bez oryginalnego opakowania i dokumentacji, ani zamówione na życzenie przedsiębiorcy.
4. Odpowiedzialność sprzedawcy:
– Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, uszkodzenie lub opóźnienie przesyłki po jej przekazaniu przewoźnikowi.
– Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu niewykonania bądź nienależytego wykonania umowy ograniczona jest wyłącznie do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy.
– Sprzedawca nie odpowiada za utracone korzyści w stosunku do Przedsiębiorcy.
5. Wypowiedzenie umowy:
– Sprzedawca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym bez podania przyczyn.
– Sprzedawca ma również prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia bez podania przyczyny.
6. Kontrola przesyłki:
– Przedsiębiorca jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki w momencie odbioru i zgłoszenia ewentualnych szkód przewoźnikowi.
Towar uszkodzony w transporcie/dostawie:
Procedura zgłaszania wad powstałych podczas transportu/dostawy zamówionego towaru:
Należy spisać protokół, który zawiera następujące informacje:
1). Datę i godzinę sporządzenia
2). Dane firmowe
3). Datę i godzinę doręczenia
4). Opis szkody i stanu przesyłki
5). Informacje o opakowaniu przesyłki
O czym warto pamiętać:
– Zgłoszenie uwag dotyczących przesyłki może dokonać wyłącznie Odbiorca.
– Kurier lub firma spedycyjna mają obowiązek, na życzenie klienta, poczekać do momentu rozpakowania towaru i przeprowadzenia wstępnych oględzin zamówienia.
– Sporządzając protokół, nie można zapominać o żadnych szczegółach; gotowy protokół powinien być dołączony w odpowiedniej sekcji na uwagi do listu przewozowego.
– W przypadku braku wzoru protokołu szkody, można go spisać odręcznie, jednak wymaga on podpisów zarówno Odbiorcy, jak i Kuriera.
– Kurier lub firma spedycyjna nie mają prawa odmówić spisania protokołu szkody, jeżeli zewnętrzny wygląd przesyłki sugeruje uszkodzenie zawartości.
– Odbiorca ma prawo odmówić przyjęcia uszkodzonego towaru.
Wadę zauważono po odbiorze przesyłki?
– Niezwłocznie skontaktuj się z firmą spedycyjną lub kurierem, poinformuj o zaistniałej sytuacji i poproś o powrót do miejsca doręczenia w celu spisania protokołu.
Dla Konsumentów:
Reklamacje:
– Jeżeli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, to przysługują Ci określone prawa w przypadku, gdy sprzedany towar nie jest zgodny z umową. W przypadku braku zgodności towaru z umową, masz prawo złożyć reklamację – np. na adres e-mail: suwmaster@suwmaster.pl. Co do zasady ponosimy odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową, istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili. Na podstawie przepisów ustawy o prawach konsumenta możesz żądać:
– wymiany towaru
– naprawy towaru
W niektórych przypadkach możesz złożyć oświadczenie o:
– odstąpieniu od umowy
– obniżeniu ceny.
Wszelkie szczegółowe informacje na temat Twoich praw znajdziesz w Regulaminie.
Reklamacje można zgłaszać telefonicznie lub mailowo, a towar należy wysłać na adres:
SUWMASTER – Merkel Ireneusz, ul. Wojska Polskiego 36, 43-186 Orzesze.
W przypadku niezgodności towaru z umową, konsument może żądać naprawy lub wymiany towaru.
Jeżeli jest to niemożliwe lub wiązałoby się z nadmiernymi kosztami, sprzedawca może odmówić spełnienia żądania.
Prawo odstąpienia od umowy:
– Konsument ma prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od dnia objęcia towaru w posiadanie.
– Aby skorzystać z prawa odstąpienia, konsument musi przesłać jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu od umowy (formularz odstąpienia, pismo pocztą lub e-mail).
– Zwrotu płatności dokonujemy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte w pierwotnej transakcji.
– Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania.
– Zwrot towaru należy dokonać na adres: SUWMASTER – Merkel Ireneusz, ul. Wojska Polskiego 36, 43-186 Orzesze.
– Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu towaru. Nie odbieramy przesyłek za pobraniem.
Odpowiedzialność sprzedawcy:
– Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeśli wybrana przez Konsumenta opcja jest niemożliwa do zrealizowania lub wiązałaby się z nadmiernymi kosztami dla Sprzedawcy.
– Jeśli zarówno naprawa, jak i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów, Sprzedawca może odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.
– Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od momentu poinformowania przez Konsumenta o braku zgodności towaru z umową, bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę towaru oraz cel jego zakupu.
– Koszty naprawy lub wymiany, w tym koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca Wyłączenia od Prawa do Odstąpienia: Prawo odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do towarów produkowanych na zamówienie, towarów które po dostarczeniu zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami, a także w innych przypadkach wskazanych w regulaminie. Terminy i warunki zwrotu: Zwrot towaru powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy. Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru wynikające z korzystania w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania.
Kontakt Adres do zwrotów i reklamacji:
SUWMASTER – Merkel Ireneusz
ul. Wojska Polskiego 36, 43-186 Orzesze
Kontakt telefoniczny: +48 664976784, 322211441
e-mail: suwmaster@suwmaster.pl
Zapraszamy do kontaktu w przypadku jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących reklamacji i zwrotów.
Oświadczenie Konsumenta o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość
Formularz reklamacji produktu dla Konsumenta
Załącznik nr 1 i 2 – Odstąpienie od umowy, reklamacja dla Konsumenta
Formularz zgłoszenia reklamacji / naprawy dla Przedsiębiorcy
Formulasz zgłoszenia reklamacji_naprawy dla Przedsiębiorcy